eerste dag - Reisverslag uit Muizenberg, Zuid-Afrika van Daan Blankenstijn - WaarBenJij.nu eerste dag - Reisverslag uit Muizenberg, Zuid-Afrika van Daan Blankenstijn - WaarBenJij.nu

eerste dag

Blijf op de hoogte en volg Daan

06 Januari 2014 | Zuid-Afrika, Muizenberg

Net ALLES gewist wat ik heb geschreven!!!! goed begin. Nou het regent hier terwijl het zomer is. Lijkt net Amsterdam. Gisteren ben ik aangekomen na een vlucht vol turbulentie, emotie en een kapotte televisie.. heerlijk :). Toen ik aankwam om half 11 en mn kamer ging bekijken lag iedereen al te slapen, dus het ritme hier is iets waaraan ik moet wennen! De volgende ochtend (vannochtend) heb ik met iedereen kennis gemaakt en de slaapkoppen zijn gelukkig wel erg aardig. De mensen die het werk doen zijn voornamelijk amerikaans, canadees en australisch en rond de 23. Vandaag hadden we een orientatiedag in Kaapstad.Voor het eerst opgelicht door iemand die heel geinteresseerd was in Amsterdam (vooral door de wiet) en mij vervolgens 100 rand liet betalen voor een mini schilderijtje! Toen er later op de dag een jongetje op blote voeten 'we are the world' voor ons zong in de metro had ik niet eens meer kleingeld om aan hem te geven.. Voor de volgende keer maar wat overhouden dan!
Oke dat was hem voor vandaag. Moet niet te gek worden, ben er pas 1 dag. Heel leuk cafetje met wifi gelukkig!
Love from Muizenberg

  • 06 Januari 2014 - 19:35

    Marlies Bonnike:

    Hey, wat leuk dat je nu al een eerste indruk hebt gegeven. Schrijf lekker door. Het is heel leuk om te lezen!! Hoeveel is 100 Rand eigenlijk??? Ben heel benieuwd naar alles. Ga je morgen al voetbaltraining geven? Het weer kan nooit zo erg zijn als hier. Ik ben hier net een half uur in de auto gevangen gezeten, omdat er regenhoos naar beneden kwam die in 1 minuut de straat blank zette…binnenkort een keer skypen in het cafeetje? Moet je wel even van tevoren zeggen hoe laat ongeveer…en kunnen wij ook foto's achterlaten voor jou?

  • 07 Januari 2014 - 00:35

    Dimitri:

    Joo pik, klinkt goed man! Geniet er van en ik zie de films met jou als hoofdrolspeler snel langskomen!

  • 07 Januari 2014 - 13:37

    Paul Bonnike:

    Lekker bezig Daan! Dat wissen van je tekst is eigenlijk meer mijn 'act'.
    Je hebt dus € 6,88 uitgegeven voor een mini schilderijtje...
    Valt me nog wel mee. Wat stelt het voor? :-)
    Je droeg waarschijnlijk je Ajax shirt, da's de reden.
    Ben je dit keer eens de jongste als ik het goed begrijp? haha
    Hier gaat het lekker z'n gangetje: al 2 liquidaties na je vertrek, verkeersboetes weer verhoogd om de overheids gaten een beetje te dichten. Even kijken: de vader van Marga Bult is overleden zie ik net. En Frank de Boer loopt alweer te pochen in Turkije dat er 'maar weinig ploegen zijn die ons kunnen verslaan'. Ja, ja.
    Ben benieuwd naar je verdere avonturen in Muizenberg. De mazzel, Paul

  • 12 Januari 2014 - 13:31

    Hans En Eveline:

    Joepie grote reislustige vriend hier een berichtje van je tante (hihi!!) Eveline en oom (nog erger......) Hans. Gaaf om te lezen hoe je het eerste deel van jouw trip ervaart. Hoezo kapotte televisie, lijkt on sheerlijk rustig. ZdAfrika is ptrachtig, wij hebben een paar jaar geleden kaapstad bezocht en daarna een reis gemaakt lekker met z'n tweeen (geen groepsmensen....) door de hele zuidkust en vandaar doorgevlogen met een peipklein toestel(letje) naar Palaborwa near Jo'burg, heel mooi.
    Heb je de lichtval gezien, het ""andere"" licht, zowel 's ochtends als 's avonds heel bijzonder. De bergen lijken wel een klomp goud.
    Ook het verhaal vcan de witte rozen bij alle wine estates: zij zijn de early indicator voor de wijnboer. Namelijk als er een beestje in de buurt is dat de oogst kan bederven, dan kun je dat herkennen aan de kwaliteit/stand van de witte rozen die alle farms omringen. Doen de rozen het nioet, dan ben je gewaarschuwd! En moet je actie nemen om de oogst te redden.

    Voetbal is overal een geweldige sport en voor iederen bereikbaar. Daarom heel goed dat je de jongen mensen vertrouwd maakt met het spel en de regels!! Superdaan wordt jouw bijnaam.
    Tot gauw schrijfs en ""de vijf"" van Hans en een oud-Hollandse pakkerd van Eveline

  • 15 Januari 2014 - 14:16

    Edwin Blankenstijn:

    Hee zoon van me, we wachten in spanning zijn op het vervolg van Kuifje in Afrika!
    Het was fijn om je laatst te spreken. ik hoop dat we dat zo af en toe kunnen blijven . En appen is ook fijn zo nu en dan.
    Dan kunnen we ook over Geheime Dingen praten die we niet per se op dit blog willen delen, haha.... Maar een stukje schrijven is natuurlijk altijd leuk.

    Om te beginnen het laatste sportnieuws: Seedorf wordt trainer van ACMilan! Goede contacten met de Berlusconi's, dan krijg je dat. Weliswaar nog nooit trainer geweest maar " er schuilde altijd al een trainer in me" ...Jaja, zo kennen we er nog wel een paar. In jou ook, toch?
    De Nederlandse tennissers doen het geheel volgens de verwachtingen bij de Australian Open.
    Iedereen in de eerste ronde uitgeschakeld.De finale zal weer gaan tussen Djoko en Nadal. Wedden om een flesje Droë Steen?
    A.s zondag Ajax-PSV. Ik voorspel een overwinning voor PSV. Wedden om een flesje Stellenbosch?
    Was je op je wijntoer ook in Jacobsdal en heb je toevallig onderstaande Herman Galama's wijnboerderij gezien? Mooie taal, dat Zuid-Afrikaans.
    Lees maar.

    "Landzicht-kelder – by Jacobsdal, 60 km van kimberley en 160 van bloenfontein in die Vrystaat – het op 1 Maart 1998 in die hande van sy lede oorgegaan en is ywerig besig om sy selfbemarkingsprogran met meer edelcultivars uit te brei
    Herman Galama, ‘n Nederlandse outomatiseringsingenieur wat ‘n aartappel-oestmasjien moes kom inmekaarsit en besluit het om Suid-Afrika sy tuiste te maak.
    Hy het Harry Oppenheimer se perdeplaast gekoop (die stalle is op die agtergrond) en dit in ‘n model-boerdery omskep onder meer vir wingerd onder mikro-besproeiing.
    enz."

    Ik keek net naar de herhaling van DWDD en zag de broer van Clarence Seedorf,( Jürgen, ex-voetballer en in de reggae) een prachtig liedje zingen voor zijn grote broer.Leuke familie, die Seedorfjes.
    In het Olympisch Stadion wordt een kunst-ijsbaan aangelegd! Ja dat mis je nu allemaal;-)
    Hier wil het nog niet winteren, sprak boer Blankenstijn uit Oostzaan. De vogels vertonen voorjaarsgedrag, ik zag laatst twee verliefde zwanen in een soort statige zwem-dans, heel apart. Toch hoop ik dat het gaat vriezen. Jammer voor die zwanen dan, maar ik heb erge behoefte aan een Waterland-tocht met warme chocolademelk in Broek in W'land of op Marken , het eiland uit je prille jeugd.
    Misschien eerst oefenen in het Olympisch Stadion dan.

    Jelle is inmiddels erg blij met de verhuizing naar jouw oude kamer. Het bed is weer in de 1-persoonsstand, waardoor een mooi ruimtelijk effect is ontstaan.Hij moet er zijn drumstel ook nog kwijt kunnen zonder onder de hihat te hoeven slapen.

    Vandaag ben je volgens mij op school begonnen. Spannend , weer iets nieuws.
    Je zei dat je als een 'ander mens' zult/wilt terugkomen, maar ik hoop niet al te anders, hoor.
    Je bent namelijk nu al de leukste, liefste en grappigste zoon die ik me kan voorstellen.
    Wijzer zul je in ieder geval wel worden in deze tijd . In alle opzichten.
    Amandla!
    xxx






Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Muizenberg

Daan

Actief sinds 04 Jan. 2014
Verslag gelezen: 525
Totaal aantal bezoekers 3693

Voorgaande reizen:

05 Januari 2014 - 05 Mei 2014

Kaapstad

Landen bezocht: